sobota, 20 czerwca 2015

Ja - Matka


Myślę, że moja matka, też była bardzo wszystkim zmęczona. Była taką matką jaką być mogła. Właściwie ją podziwiam. Wyszła za mąż. Urodziła czwórkę dzieci. Czwarte, czyli mnie, właściwie gdy już była wszystkim porządnie wymęczona. Moja matka nigdy się skarżyła i nie skarży. Tylko gdy ojciec żył to jechała po nim na maksa, zresztą jak i po dzieciach. Łącznie z rękoczynami, bo matka znęcała się nad nami psychicznie i fizycznie w dość sadystyczny sposób.
Ja byłam od dziecka buntownikiem, wojownikiem. To nie ułatwiało jej sprawy. Nie było nam ze sobą po drodze właściwie nigdy. Tak kiedyś sądziłam. Teraz po latach widzę, że jesteśmy bardzo podobne. Jak bardzo, mogłoby się jedynie okazać, gdybym odważyła się z kimś związać i założyć własną rodzinę. Może właśnie dlatego nigdy nie chciałam mieć dzieci i nadal nie wyobrażam siebie w związku.

Niżej fragment artykułu, który natchnął mnie do tego wpisu.

"Ostatnio przeczytała w gazecie artykuł o wypalonych pracownikach korporacji. – Zrozumiałam wtedy, że jestem wypalonym rodzicem – mówi. Ale w życiu nie powie o tym głośno. Ani o tym, że mocno popchnęła córkę tylko dlatego, że nie podniosła kurtki z podłogi. – Gdybym komuś powiedziała, miałabym przekichane. Nie miałoby wtedy żadnego znaczenia, że kocham swoje dzieci, tylko po prostu jestem nimi zmęczona. Byłabym złą matką i już! A to jak przyznanie się do porażki.
[...] Choć – jak pokazują różne badania – mężczyźni coraz bardziej angażują się w domowe obowiązki, to i tak w większości polskich domów kobiety prasują, piorą i przygotowują posiłki. Mężczyźni co najwyżej pomagają przy gruntownych porządkach. Odpowiedzialność za dzieci nadal ponoszą głównie kobiety.
Jak wynika z ubiegłorocznego raportu „Ciemne strony macierzyństwa”, często same są temu winne. Wprawdzie walczą o to, by partner je odciążył, ale tylko na ich własnych zasadach. Zazwyczaj nie chcą dzielić się z nim odpowiedzialnością za dzieci, lubią mieć pełną kontrolę nad życiem rodziny. A potem dziwią się, że są wykończone."

źródło:
http://www.newsweek.pl/polskie-matki-idealne-i-wsciekle-newsweek-pl,artykuly,286738,1,3.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz