niedziela, 9 listopada 2014

Pojedynek

Zastanawiam się nad sobą. Myślę o tym kim byłam i kim jestem, również kim będę.
Moje emocje nigdy się nie zmienią. One już na zawsze pozostaną we mnie - chore.

Emocje
---
Nie mogę ich wyprzeć. Nie mogę ich oszukać. Przyjdą, wrócą. Są.
Chore i obolałe.

Chora radość
Chory smutek
Chory strach
Chora złość

Ona - złość i On - smutek
Ona - radość i On - strach

Ona i On
Oni i One

Jedyni i zarazem Wszyscy w moim życiu. I tylko jedna Ja. Wciąż jedna Ja.
Całe Moje Chore Życie.

Muszę to wiedzieć.
Po prostu to wiedzieć. I żyć.

Życie
---
Mówię mojemu życiu. Zechciej mnie Życie!
Tak bardzo pragnę żyć!

Mówię mojemu życiu. Zobacz, jestem!
Tak bardzo pragnę być!

Patrzy na mnie. Badawczo się przygląda.

muszę być jeszcze lepsza.
mądrzejsza
piękniejsza
zdrowsza!

zechciej mnie Życie
będę jeszcze lepsza!

---
Zechciej mnie Życie
Kochaj mnie Życie
Jestem zmęczona Życie
Dobranoc Życie

Rano znów obudzę się lepsza

3 komentarze:

  1. poczuj, że Ty to Ty

    już szukasz miliarda szans na zwalenie odpowiedzialności

    dorosłość to stan kiedy ktoś nas może wesprzeć i nic więcej - może gdy zechce
    jak nikt nie chce to nasza a nie jakakolwiek inna ręka jest w nocniku

    strach przed krytyką, strach przed braniem odpowiedzialności ma dwie paskudne ścieżki - jakoś to będzie hopsa hopsa luz i szpan i przerażenie JAK ZWALIĆ NA KOGOŚ odpowiedzialność
    nie ma nikogo kto powinien dzielić odpowiedzialność z dorosłym człowiekiem
    nie ma
    trzeba się nauczyć małych kroków
    trzeba się cieszyć małymi sukcesami
    trzeba zobaczyć, że inni którzy idą krok po kroku nie są gnojami

    trzeba zobaczyć, ze emocje innych nie są mniej ważne niż nasze
    empatia to nie nasza wrażliwość/nadwrażliwość to nie egoizm i pajacowanie
    empatia to szansa docenienia siebie pośród ludzi których szanujemy a nie tych z którymi ścigamy się by mieć tło
    może wystarczy ocknąć się i zrozumieć, że za każdą wkręconą osobę to MY bierzemy odpowiedzialność a nie mamy ich asekuracyjnie by zwalić na kogoś odpowiedzialność

    jaki problem - 100% odpowiedzialności za każdy wybór, za każdą ocenę szans itd - na starcie a nie w momencie oceny : sukces mój, porażka sierot

    czasem tracę nadzieję, ze jakiekolwiek słowa ktoś chce brać pod uwagę

    pic i akceptacja złych krętych ścieżek by ominąć terapię i zdrowe zasady, no szlag mnie czasem trafia - moja słabość :) powinno się czekać na boku jak ktoś chce prostować swoje życie to znajdzie wsparcie; a gdy chce usprawiedliwiać swoje słabości, przegoni każdego trzeźwo myślącego;
    trudno znaleźć dobrego terapeutę za to bardzo łatwo dobrego zdewaluować i zaszkodzić i brnąc w swoje problemy - każde badziewie można nazwać Himalajami i mnożyć przeszkody
    czasem zasady są jasne
    a szanse na realne oceny nazywają się CHCIEĆ i trzeba nazywać to czego się chce
    wkręcanie kolejnych niezorientowanych jest ... a właśnie czy to uczciwe?

    każdy kto rozkręca interes ma wiele niepokoi to normalne
    chore jest szukanie w zaraniach dziejów asekuracyjnych powodów klęski
    czas rozruchu firmy to nie jest czas analizowania dzieciństwa!!!!
    ech
    CHAD-owcy mają swoje listy zasad zachowania na górce na dołku itd - nie da się oszukać choroby
    cóż choroba czy zaburzenie nie może być usprawiedliwieniem, może być podpowiedzią z czym trzeba się zmierzyć

    nazwanie swojej sytuacji ma znaczenie przy wzlotach i przy pieprznięciu w dno
    amplituda jazd maleje gdy rozum zaczyna ogarniać odpowiedzialność?

    brzask


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam Cię, będę musiała wyłączyć komentarze. Bo musiałabym wejść w dyskusję o czymś, co zdaje się mnie nie dotyczy. A nie mam na to czasu. Zajmować się emocjami innych. Jest na to inne miejsce.

      Usuń
    2. Ku wyjaśnieniu, bo na to zasługujesz.

      Nie wiem, czy mnie rozumiesz. Po prostu nie mam czasu i chęci na interpretację moich wpisów. Gdzieś zostałaś, zdaje się lata temu na jakimś etapie, który być może jest ważny dla Ciebie. Nie chcę i nie mam prawa, tego analizować.

      Mam nadzieję, że dasz sobie radę. Ja daję.

      Usuń