środa, 1 stycznia 2014

Rok 2014***

 I ja tam z gośćmi byłem, miód i wino piłem,
A com widział i słyszał, w księgi umieściłem.
                 A.M.P.T.
Założyłam ten blog 28 grudnia 2010 roku. Pamiętam jak tego dnia siedziałam w pracy kompletnie znudzona i zmęczona ciągłym rozmyślaniem o wszystkim i niczym. Dzień morderczo się dłużył. Większość biura była na urlopie świąteczno-noworocznym a ja szukałam pomysłu na przetrwanie tego dnia pracy. Kolejna partyjka skrabli na Kurniku, kolejna kawa. W sieci nuuuuuda. Naturalnie końcówka roku sprzyjała rozmyślaniom i tak zaczęłam tę emocjonalną podróż w wersji pisanej.

To był jeden długi dzień a zrobiły się z tego trzy długie lata. Czym był ten czas?
Permanentnym zagubieniem i nieustannym poszukiwaniem. Stąd Perfekcyjna.
Tytuł bloga był życzeniem, które chyba już się spełniło. Z dużym zaskoczeniem dla mnie.
Nie sądziłam, że jedyną osobą, w mocy której leży powstrzymywanie i chronienie mnie będę ja sama. Teraz to oczywiste bardziej niż kiedykolwiek przedtem. Z tej perspektywy uważam, że warto było przebyć tę drogę, by dokładnie to zrozumieć.

W mocy każdego z nas jest zarówno niszczyć jak i chronić siebie. Dobrze wiedzieć, że wybór zależy od nas. Dobrze wiedzieć, że wciąż możemy wybierać.

6 komentarzy:

  1. na takiego Tischnera się ostatnio natknęłam: "Wiele w życiu mu­simy. Ale nie mu­simy czy­nić zła. A jeśli ja­kaś siła, ja­kiś strach, zmusza nas do czy­nienia zła, to nie zmu­si nas do te­go, byśmy te­go zła chcieli. Tym bar­dziej nie zmu­si nas do te­go, abyśmy trwa­li w tym chce­niu. W każdej chwi­li możemy wznieść się po­nad siebie i zacząć wszys­tko od nowa."

    i "Człowiek tym się różni od innych istot na tej ziemi, że potrafi na zło odpowiedzieć dobrem. Tego nawet aniołowie nie potrafią, bo aniołowie nie doświadczają żadnego zła. A człowiek doświadcza zła. I może ze zła budować dobro. Może tworzyć dobro ze zła, które go dotyka. Na tym polega wielkość człowieka, na tym polega jego godność, jego twórczość. Człowiek nie potrafi z niczego stworzyć drzewa, kamieni, domów, ale potrafi zrobić większy cud: ze zła stworzyć dobro."

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Iza. Jestem zaskoczona, że facet tak myślał. Nie wiem dlaczego zakładałam, że nie :)

      Usuń
    2. pewnie dlatego, że w sukience :) ale myślał, myślał, on ogólnie dużo i nieźle myślał. tischner to jest gość :)

      Usuń
    3. Tak, właśnie ze względu na sukienkę. Wciąż zapominam o tym, że przecież jedno drugiego nie wyklucza :)

      Usuń
  2. Mój blog miał być analizą i pomocą w terapii, ale terapii już nie ma:( i trochę jestem zagubiona:/ i tak mi dziwne jakoś.
    Cieszę się jednak, że u Ciebie w porządku:)

    OdpowiedzUsuń