sobota, 2 listopada 2013

Peron7f - wsparcie dla osób z zaburzeniami osobowości


Do 8-go listopada potrwa rekrutacja do projektu Peron7f, dedykowanemu osobom z zaburzeniami osobowości.
Co prawda projekt realizowany na terenie Małopolski i dotyczy osób bezrobotnych, ale ma też na celu promowanie wiedzy na temat zaburzeń i ich leczenia oraz wymianę doświadczeń pomiędzy instytucjami zajmującymi się pomocą i wspieraniem osób z zaburzeniami osobowości.

Inicjatywa godna uwagi. Ciekawa jestem jaki będzie odzew no i jak projekt przełoży się na praktykę.
Poza tym nie jestem pewna czy psychoterapia psychoanalityczna jest dla każdego. Miałam okazję oglądać coś podobnego w oddziale leczenia zaburzeń w Komorowie pod Warszawą i odniosłam wrażenie, że większość osób, które się tam znalazły nie bardzo czuje i rozumie ten model terapii.
Uważam także, że psychoanalityczne jątrzenie w głowie, często bardziej szkodzi niż pomaga a w formie grupowej jawi mi się jakoś sekciarsko :) Mówię to ja, zakochana w psychoanalizie od 7-miu lat.

Jeśli chodzi o mnie po 5-ciu latach terapii stałam się bardziej świadomym życia filozofem i myślicielem, co bardzo pomaga mi w niekończących się wywodach na ten i ów temat.
Praktyka jednak raczej słabo mi wychodzi, szczególnie jeśli chodzi o relacje. Mówię to z całym szacunkiem dla psychoanalityków.

Jeśli macie jakieś doświadczenia w tym temacie, piszcie.

Niżej przytaczam szczegółowe informacje o projekcie:

Szanowni Państwo,
Chcemy Was zaprosić do udziału w projekcie, w którym osoby z zaburzeniami osobowości, które są bezrobotne, objęte zostaną długoterminową psychoterapią psychoanalityczną oraz doradztwem zawodowym.
Projekt „Centrum Integracji – by móc kochać i pracować” to innowacyjny międzynarodowy projekt testujący, trwający w okresie od 1 listopada 2012r. do 31 lipca 2015r., którego celem jest opracowanie nowego modelu wsparcia dla osób, z zaburzeniami osobowości, które są osobami bezrobotnymi.
Projekt skierowany jest do osób z zaburzeniami osobowości, bezrobotnych, mieszkających na terenie województwa małopolskiego.
Uczestnikami projektu będzie 20 osób.
Projekt realizowany jest przez Fundację im. Boguchwała Winida Na Rzecz Rozwoju Psychoterapii Psychoanalitycznej w Krakowie, która poprzez swoją działalność wspiera osoby z zaburzeniami osobowości.
Z racji tematyki, jaką się zajmuje, Fundacja ściśle współpracuje z Oddziałem Leczenia Zaburzeń Osobowości i Nerwic (OLZOiN) Szpitala Specjalistycznego im. dr. Józefa Babińskiego SP ZOZ w Krakowie.
Jakie są warunki udziału w projekcie.
1. Diagnoza dotycząca zaburzeń osobowości
2. Posiadanie statusu osoby bezrobotnej
3. Motywacja do leczenia, zmiany swojego życia
4. Pozytywne przejście 4-stopniowego procesu rekrutacji
5. Podpisanie umowy uczestnictwa w projekcie na 18 miesięcy
Uczestnictwo w projekcie obejmuje:
1. 18 – miesięczne leczenie w warunkach oddziału dziennego, w tym:
• indywidualną psychoterapię psychoanalityczną (2x w tygodniu),
• społeczność terapeutyczną (5x w tygodniu),
• rozmowy z pielęgniarką psychospołeczną,
• psychorysunek,
• biblioterapię,
• zajęcia teatralne, zajęcia kulinarne, zajęcia sportowe, projekcje filmów z dyskusją oraz inne zajęcia dodatkowe,
2. Indywidualne doradztwo zawodowe realizowane przy udziale doradców zawodowych w formie 10 godzin spotkań dla każdej osoby i przygotowanie pacjentów do poszukiwania pracy, udziału w rozmowach kwalifikacyjnych, etc., udział w sesji rozwojowej Development Center, wolontariacie (2 x w tygodniu po 2 h).
3. Trzymiesięczny staż/praktyka zawodowa w przedsiębiorstwach, docelowo podjęcie pracy zarobkowej przez pacjentów.
Przez ostatnie 8 miesięcy zespół lekarzy, terapeutów, pielęgniarek psychospołecznych pracował nad opracowaniem programu terapii, który będzie stosowany w ośrodku. Jego ważnym elementem jest aktywizacja zawodowa, która na zakończenie projektu powinna zakończyć się znalezieniem przez Państwa pracy. Projekt czerpie też doświadczenia i wiedzę od partnera holenderskiego, który wspierał zespół projektowy w opracowaniu metody leczenia i aktywizacji zawodowej.
Rekrutacja do projektu rozpoczyna się 17 września i trwa do 8 listopada 2013 r.
Jeśli w trakcie trwania projektu zmieni się Państwa status osoby bezrobotnej i w wyniku sesji związanych z aktywizacją zawodową znajdą Państwo zatrudnienie już w trakcie projektu, będziemy opracowywać dla Państwa Indywidualny Plan Terapii, tak aby nie kolidował z podjętym zatrudnieniem.
Serdecznie zapraszamy do kontaktu z nami, odpowiemy na wszystkie Państwa pytania !!!
Szczegółowe informacje na temat rekrutacji oraz samego projektu znajdują się na stronie:
www.peron7f.pl
Adres biura projektu:

Peron 7F – Ośrodek Leczenia Zaburzeń Osobowości
30-314 Kraków, ul. Dworska 13/
E-mail: poczta@peron7f.pl
www.peron7f.pl
Tel. 666 738 770

3 komentarze:

  1. Oj, półtora roku w ciągłej terapii... Dla mnie dziwne ciut. Trzeba żyć i nie zajmować się chorobami na pełen etat. Przynajmniej ja tak mam - jeśli pracuję, uczę się i wypełniam domowe obowiązki to coraz mniej czasu zajmuje mi analizowanie siebie i swoich złych zachowań i w zasadzie one nie występują wtedy (jestem w miarę znośna ;)). A kiedy byłam na oddziale dziennym... Oj, kiepsko było. Ciągłe wywody innych o tym jak to źle jest na świecie, o tym jak leki źle działają, o tym jak świat jest niesprawiedliwy - w końcu miałam próbę, po niecałym miesiącu "leczenia".
    Lepiej się zastanowić kilka razy zanim się do czegoś takiego przystąpi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Dlatego jestem ciekawa jak to przeniesie się na praktykę.
      Bardzo ciekawe, choć pewnie dla wielu oczywiste, że kiedy człowiek ma zajętą głowę różnymi obowiązkami, mniej analizuje i pochłania go mniej życie wewnętrzne.
      Ja też już mam dość rozmyślań, z tym, że nie bardzo jeszcze mam czym żyć, a wszystkie próby wypełnienia czymś obecnego życia, póki co spalają na panewce.

      Usuń